Reguły wpływu a tworzenie oferty handlowej – co pomoże, a co zaszkodzi Twojej ofercie?

Oferta handlowa jest jednym z najbardziej podstawowych elementów biznesu. Bez niej nie będzie możliwe zaprezentowanie naszej firmy oraz jej asortymentu lub usług, co w efekcie może spowodować brak zainteresowania przez potencjalnych klientów. Odpowiednio napisana jest więc kluczem i pełni rolę wizytówki naszej firmy, która pozwala jej poszerzyć działalność oraz zdobyć rzeszę klientów. Sposób jej stworzenia powinien zostać odpowiednio przemyślany, tak aby zainteresował potencjalnych kupujących lub partnerów handlowych.
Główne cechy oferty handlowej
Pod pojęciem ofert handlowej najczęściej kryje się zaproszenie do współpracy oraz cennik wraz z katalogiem produktów. Jest to więc propozycja współpracy, w której zawarte są warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży. Czasem warto wykorzystać reguły wpływu społecznego i zamieścić w ofercie handlowej pozytywne opinie firm lub osób, które z nami współpracowały. Szczególnie jeśli są one autorytetami w danej dziedzinie lub liderami rynku.
Najważniejszym elementem tworzenia oferty handlowej to dostosowania jej języka do naszego odbiorcy. Dodatkowo najważniejsze informacje powinny zostać zamieszczone na samym jej początku.
Jaką konstrukcję powinna mieć oferta handlowa?
Oferta handlowa jest pismem oficjalnym, dlatego powinna mieć pewną określoną strukturą:
– tytuł oraz nazwa firmy,
– informacje oferenta,
– spis treści,
– szczegółowe informacje o naszej firmie,
– portfolio klientów,
– opis oferowanych produktów lub usług,
– cennik,
– informacje techniczne.
Cechy skutecznej oferty handlowej
Sprzedaż oferty naszej firmy odbywa się nie tylko poprzez zapewnienie wysokiej jakości produktów, ale również dzięki umiejętności przekonania potencjalnego klienta do jego zakupu. Jakie wskazówki mogą nam pomóc stworzyć ciekawą ofertę?
1. Odpowiedni mailing
Nietuzinkowy tytuł przykuje uwagę osoby czytającej ofertę. W erze ofert cyfrowych jest to coś, co wyróżnia naszą propozycję spośród dziesiątek innych maili. Warto także dobrze zastanowić się nad tym, jaka osoba jest decyzyjna w kwestiach związanych z naszą firmą i to do niej skierować naszą ofertę.
2. Research
Bardzo ważne jest, aby dokładnie przemyśleć, do których firm skierujemy naszą ofertę. Jej profil powinien być maksymalnie zbliżony do naszej oferty.
3. Język korzyści
Nasza oferta handlowa powinna przede wszystkim skupiać się na korzyściach, jakie może odnieść klient. Dobrym zabiegiem jest również wykorzystanie rekomendacji i reguły wpływu społecznego. Musimy również jasno opisać potencjalnemu klientowi, w jaki sposób może on kupić lub skorzystać z usług naszej firmy.

